با توجه به اینکه اخیراً به طور مجدد اخبار و شایعات غلط و اشتباهی درباره کیهو پخش شده، لازم دونستیم برای اولین و آخرین بار این موضوع رو به طور کامل توضیح بدیم. 

کیهو به عنوان نوجوانی ١٥ ساله که به کی‌پاپ علاقه داشت، تا سال ۲۰۱۷ صاحب اکانت توییتری با آیدی busanwings بود. رمز این اکانت همزمان با کیهو دست چندین نفر از دوستان و آشنایان نزدیک کیهو بود تا هرازگاهی با این اکانت توییت کنن و کیهو هم در این حین برای اودیشن دادن و برگشت به کره آماده میشد.(صحت این موضوع توسط یکی از ادمین‌های اکانت توییتر کیهو تایید شده و برای FNC به عنوان مدرک ارسال شده.) 
متأسفانه در این حین چندین توییت با مضامین هیت و تنفر نسبت به آیدل‌های دیگه در اون زمان از طرف این اکانت پخش شد که نویسنده اون توییت‌ها کیهو نبود و ادمین‌های دیگه بودن. ماجرا وقتی دوباره داغ شد که یکی از کاربران توییتر که با کیهو خصومت شخصی داشت، تیزرهای معرفی پی‌وان‌هارمونی برای دبیو رو میبینه و ادعا میکنه که کیهو، کسیه که عکس‌هایی که اون کاربر به اشتراک میگذاشت رو ذخیره میکرد. ظاهراً اون کاربر با هیت دادن به گروه(های) مورد علاقه کیهو، کیهو و یا ادمین‌های دیگه‌اش رو هم تحریک به ایجاد فن‌وار میکرد.
توییت‌های قدیمی اکانت توییتر کیهو به دست کاربران بیشتری در توییتر رسید و باعث ابهامات و سوءتفاهم‌های زیادی از جمله: هیت دادن کیهو به گروه‌های کی‌پاپ، نژادپرست بودن کیهو و شایعات غلط دیگری شد که FNC بلافاصله با بیانیه‌ ای این ابهامات رو رد و همچنین از جانب کیهو نامه دستنویسی در این باره منتشر کرد.
با این حال، کیهو خودش رو بخاطر ضعف و کم‌کاری در مدیریت اکانت توییترش مقصر دونست و بابت این موضوع به طور رسمی عذرخواهی کرد. اکانت توییتر کیهو در سال ۲۰۱۷ بسته شد. 

سوال. آیا کیهو هیتر گروه Xـه؟ ما توییت/پست‌هایی در این باره دیدیم
پاسخ. خیر! کیهو به عنوان یک هنرمند برای ارشدها و همکارانش احترام قائله و به هیچ عنوان تنفری نسبت به هیچ گروهی ابراز نکرده. اگر توییتی رو در این باره مشاهده کردین، نویسنده اون‌ها کیهو نبوده با اینکه اون حساب کاربری برای کیهو بوده. 

سوال. آیا کیهو بیگانه‌هراس/نژادپرست/زن‌ستیز/و... است؟
پاسخ. به هیچ وجه! کاربری که در ابتدا ادعا میکرده کیهو عکس‌هاش رو ذخیره میکرده سیاه‌پوست بود. این موضوع به خودی خود بزرگ نبود و متأسفانه برای با اهمیت جلوه دادن این موضوع از موضوعات حساس بسیاری از جمله نژادپرستی، زن‌ستیزی و... استفاده شد. این کاربر هم تمام ادعاهای اشتباه در مورد کیهو رو رد کرده و تأیید کرده که مشکلشون خصومت شخصی بوده و ظاهراً حتی توییتش رو هم در این باره پاک کرده. 

سوال. آیا کیهو به طور مجازی برای کاربران قلدری میکرده و به حریم شخصیشون تجاوز میکرده؟
پاسخ. ابداً! جالبه بدونید این کاربری که کل این آتش رو به پا کرده خودش یا دوستانش کیهو رو زیرنظر داشتن و اینقدر این کینه شخصی براشون بزرگ بوده که آیدی اسنپ‌چت کیهو رو پیدا میکنن و عکس‌هاش رو از اونجا برمیدارن و ادعا میکنن (!) که کیهو با عکس‌‌های خودش (!!) به اونها حمله میکرده!!! این موضوع رو ظاهراً خود اون کاربر در توییت‌های دیگری به صورت جدا تأیید کرده. با توجه به این که کیهو در اون زمان فقط ١٥ سال داشت و کاربر مذکور ١٨-١٩ سال، مدارکی هم وجود داره که در واقع این کیهو بوده که تحت قلدری قرار میگرفته و حتی به اعضای خانواده‌اش هم توسط همین کاربر و دوستانش توهین میشده.

امیدواریم که به سؤالات شما در این باره به خوبی پاسخ داده باشیم و از شما میخواییم که در مواجهه با پخش مجدد این شایعات غلط، این پست و لینک پست اینستاگرامی که به زودی درباره همین موضوع آماده میشه رو به اشتراک بگذارین تا حداقل به دوباره پخش نشدن این شایعات کمک کرده باشیم🤍


توضیحات تکمیلی: در چهارم سپتامبر یعنی دقیقاً روزی که FNC بیانیه مرتبط با کیهو رو منتشر کرد، چند نفر از کسانی که کیهو اکانتش رو باهاشون به اشتراک گذاشته بود، به عنوان اشخاص بی طرفی که با یون استفن کیهو برخورد داشتند، وارد صحنه شدن و با ارائه اسکرین‌شات‌هایی، به کاربران توییتر اعلام کردن که برخلاف چیزی که ممکنه فکر کنن، موضوع اشتراکی بودن اکانت صحت داره.

در سایت (https://www.quora.com/What-is-the-controversy-surrounding-KEEHO-from-P1Harmony-about) Quora نیز شخصی که ترجیح داده هویتش ناشناس بمونه، مدارکی بر بیگناه بودن کیهو ارائه داده و در قسمتی اینطور نوشته:
"و نه نرید بهش بگید احمق بوده که نمیفهمیده چه چیزی توی اکانتش پست میشه. من خودم اکانتم رو با ۱۱~۱۳ نفر به اشتراک گذاشته بودم و ما به دلایل مختلفی از جمله اختلاف زمانی جاهای مختلف، متوجه نمیشدیم چه توییتی زده شده. تو هرچی بخوای توییت میکنی، اونا هرچی بخوان توییت میکنن و همین."

همینطور از جانب این افراد، کیهو اینطور توصیف شده:
"کیهو فوق العاده مستعده و سخت کار کرده. بهم اعتماد کنید اگر کسی بود که لیاقتش رو نداشت ازش دفاع نمیکردم. اون واقعا فرد خوب و مهربون و همچنین دوست خیلی خوبیه. وقتی اون اکانت رو ترک کرد خیلی بچه بود. هیچ وقت چیزهای جنجالی و دردسرساز توییت نمیکرد فقط جوک."

شات های مربوط رو در کامنت قرار میدم. این رو درنظر بگیرید که احتمالاً هیچ‌یک از ما در اون دوره حضور نداشتیم و با توجه به شواهدی که اعلام شد، ما حق قضاوت کمتری داریم. در انتها، این انتخاب شماست که چطور فکر کنید، حتی به اشتباه.

- تیم پی‌وان‌اچ ایران